Thursday, October 12, 2006

Skad deg selv - få betalt

En god, gammel sak som viser hva folk kan slippe unna med:

En eldre kvinne kjøpte kaffe på McDonald's. Hun klarte å søle på seg, saksøkte McDonald's, og ble tilkjent et par-tre millioner.

Den dag i dag brukes saken til å latterliggjøre rettssystemet i USA, og det med rette. Når man ser på fakta i saken så er det ingen tvil om at den aldri skulle endt opp som den gjorde.

Kaffe skal være varm. The National Coffee Association anbefaler at kaffen skal varmes på høyere temperaturer enn McDonald's gjorde i denne saken. Det var visst til og med en advarsel på koppen om at kaffen er varm, selv om dette burde være unødvendig da enhver idiot vet at kaffe er varmt.

Slike saker kaster bort verdifull tid og dyrebare ressurser som kunne vært brukt på andre, mer alvorlige saker. Likevel er det enkelte som mener at dommen var riktig, av en eller annen grunn.

Men saken blir med rette latterliggjort verden rundt, og slik må det fortsette.

18 Comments:

At 04 November, 2006 15:16, Blogger Machiavelli (No) said...

Hvor ble det av deg Kosialist, vår eminente FrP-forsvarer? Nå bør du nesten skrive noe snart, så vi ikke tror at du har adresse Gjøvik...


M

 
At 04 November, 2006 21:34, Blogger Mathias said...

Utrolig at kosialisten kritiserer USA, selv om dette er en bagatellsak.

 
At 04 November, 2006 21:43, Blogger Kosialist said...

Machiavelli fornekter seg ikke :)

Mathias, vi har vel tidligere diskutert hvordan du og dine likesinnede (inkludert Machiavelli) liker å sette folk i bås, for å kunne angripe personen uten å måtte bekymre seg om trivialiteter som fakta og saklig argumentasjon :)

 
At 06 November, 2006 17:30, Blogger Machiavelli (No) said...

Jeg har ikke kommet til denne jorden for å fornekte meg.

Ei heller for å være alliert med Mathias, eller oppfattes som sådan.


M

 
At 08 November, 2006 20:38, Blogger En liten blå høne said...

Det er interessant å observere hvordan kosialist er ekstremt triggerhappy med beskyldninger om personangrep, når han er kanskje den i hele den norske bloggsfæren som kommer hyppigst med nettopp, personangrep.

 
At 09 November, 2006 08:47, Blogger Kosialist said...

Det vet En liten blå høne ikke stemmer, spesielt siden jeg ikke skriver særlig ofte i det hele tatt, men En liten blå høne er sår fordi jeg avslørte udemokratiske holdninger og annet grums i vedkommendes egen blogg, og hun ønsker derfor å ta igjen ved å vri litt på fakta ;)

 
At 09 November, 2006 23:21, Blogger En liten blå høne said...

'...sår fordi jeg avslørte udemokratiske holdninger og annet grums i vedkommendes egen blogg'...

Å, jeg ler så jeg nesten griner...!!!

 
At 28 November, 2006 09:29, Blogger Mathias said...

Skal man karakterisere Kosialist kan man konstatere følgende:
1) Han skriver innlegg om ymse temaer hvor han kritiser diverse personer eller en praksis eller et politisk forslag.
2)Andre bloggere kritisere eller slår fast at de enten er uenig eller enig med han.
3)Så kommer Kosialist med standard ytring; "jeg har ikke ment ditt eller datt, du setter folk i bås."

Kosialist du må enten mene noe eller la være mene noe. Du kan ikke først kritisere fenomener, politiske forslag eller personer, også deretter nekte at du gjør det. Du fremstår som meget surrealistisk for du mener og mener ikke på samme tid. Du burde vel kanskje omdøpe bloggen din til SURREALISTEN.

For øvrig ser jeg det som positivt at du kritiserer USA.

 
At 29 November, 2006 09:19, Blogger Kosialist said...

Ja Mathias, det er jo morsomt at du mener det er jeg som er problemet når folk (du) tillegger meg meninger jeg ikke har og driver med stråmannargumentasjon :)

Hvis noen påstår at jeg har sagt noe jeg ikke har sagt så må jeg selvsagt si ifra om det. Jeg er ellers vant til at venstresiden elsker å sette folk i bås, og at de trekker konklusjoner ut fra det de leser som ikke stemmer med virkeligheten.

Ellers ser jeg ikke hva som er så bra ved å kritisere USA. Det som må være poenget må være å kritisere ting som fortjener kritikk. Det skal ikke være avhengig av hvem som gjør det. Når Stoltenberg bulker en annen bil og stikker av uten å gjøre opp for seg, så bør selv AP-medlemmer reagere. Hadde f.eks. Hagen gjort det samme hadde det virkelig kommet skriking fra AP-leiren. Men siden det var Stoltenberg ble hele greia ikke mer enn en liten sak som fort ble glemt.

 
At 11 December, 2006 21:53, Blogger Mathias said...

Jeg gjentar mitt forrige innlegg, du mangler tydelig selvinnsikt. Det er få om noen blogger med den retorikken du praktiserer med å først mene noe, så påstå at man ikke mener det allikevel. Dette har ingenting med om man er medlem i AP eller i Høyre eller i Venstre eller hvilken som helst parti. Dette er noe du bør ta innover deg. Vær litt mer konsekvent.

 
At 12 December, 2006 09:12, Blogger Kosialist said...

En løgn blir ikke sann selv om du gjentar den flere ganger, Mathias. Men som AP-representant så er det selvsagt ikke grenser for hva du kan finne på å si av feilaktige ting om andre.

Det som altså er problemet er at du tillegger folk meninger de ikke har, for så å angripe disse meningene (og selve personen). Dette kalles stråmannargumentasjon, og det er helt vanlig fra deg. Før du skriver et svar til noen bør du tenke deg godt om. Har du faktisk forstått budskapet? Er det du skriver nå bare et resultat av egne fordommer og egen iver etter å sette folk i bås og gi et feil inntrykk av hva de faktisk har skrevet?

Hadde du faktisk hatt noe konkret å komme med så hadde du nevnt noen spesifikke eksempler, men som vanlig er det mye luft og lite substans fra den kanten :)

 
At 17 December, 2006 17:44, Blogger Mathias said...

Kverulanter går det ikke an å diskutere med, du vet utmerket at du er slik. Ikke prøv deg med noe annet. At du er slik som jeg skisseserer er i mitt problem, heller ditt eget. Selvinnsikt kommer ofte godt med i flere sammenehenger.

 
At 17 December, 2006 19:05, Blogger Kosialist said...

Om jeg er en kverulant eller ikke har lite med det at du kommer med feilaktige og ubegrunnede påstander om hva jeg har sagt :)

Som enhver kan se så kan du selvsagt ikke komme med noen konkrete eksempler heller, og da er jo konklusjonen ganske klar... :)

 
At 18 December, 2006 03:11, Blogger Mathias said...

Du bekrefter bare hva jeg har sagt tidligere, DU ER HÅPLØS!!

 
At 18 December, 2006 03:13, Blogger Mathias said...

Tror du at du ville godta mine konkrete eksempler dersom jeg brukte energi på finne de??

TVILSOMT, derfor gidder jeg ikke å bruke energi på det.

 
At 18 December, 2006 09:47, Blogger Kosialist said...

Nei, du kan selvsagt ikke vite om jeg vil akseptere eventuelle eksempler :)

Dessuen holder det ikke med et par enkelteksempler, men du må påvise at dette er et gjennomgående tema. Ellers må du trekke tilbake påstanden :)

Uansett, jeg ser at AP-ånden er levende hos deg ;)

 
At 20 December, 2006 00:43, Blogger Mathias said...

Så du innrømmer at du er håpløs? Det er da enda bra. Det hadde sikkert vært en fordel å være mindre håpløs i forhold til både arbeidsgivere og damer.

 
At 20 December, 2006 09:43, Blogger Kosialist said...

"Så du innrømmer at du er håpløs?"

Haha, du fornekter deg ikke :)

Hvis man ønsker at noen skal gi et feilaktig bilde av det en har skrevet, bare kontakt AP-politikeren :)

 

Post a Comment

<< Home