Saturday, January 14, 2006

Han er typisk Frper. En tulling.

Det viktigste i den politiske debatt er å sette folk i bås og være liberale med merkelapper (når vi først er inne på "liberal", husk at Frp ikke egentlig er liberalt i det hele tatt, og at vi kun opererer med absolutter). Det er nesten søtt å observere når folk med ganske forskjellig politisk standpunkt finner en felles platform og noen de kan sette merkelapp på. Da kan de sette ham på plass. En typisk sånn tulling dere vet. Det er bare å kjøre på og ta ham.

Husk, det viktigste er ikke saksdiskusjoner, men å prøve å diskreditere folk. Da slipper man nemlig å forholde seg til disse skumle saksfakta som blant annet ødela dagen for LO og AP.

16 Comments:

At 14 January, 2006 16:39, Anonymous Anonymous said...

Fordi du er imponert over Hagens retorsike talent ( som han utvisomt har ) kan du vel allikevel akkseptere at folk kritiserer politikken hans.

 
At 14 January, 2006 16:41, Blogger Mathias said...

Er du ikke en tulling da? Hva har Frp å tilby folk, svært lite. Frp er bare opptatt av salgbare enkeltsaker, ikke av sammenheng og overordnede linjer, og for å ikke snakke om langsiktighet, vel Frps langsiktighet strekker seg over en stortingsperiode eller to, ikke 5-6 som er det vanlige.

 
At 14 January, 2006 16:56, Blogger Kosialist said...

Se der ja, mye enklere å ta mannen enn å ta ballen :)

Det er så slitsomt å diskutere konkrete politiske saker, må vite.

 
At 14 January, 2006 18:25, Blogger Mathias said...

ja, helt riktig, du er et levende eksempel på dette.

 
At 15 January, 2006 00:14, Blogger Kosialist said...

Et eksempel på hva?

 
At 15 January, 2006 02:12, Blogger Mathias said...

"Det er så slitsomt å diskutere konkrete politiske" som du selv skriver.

 
At 15 January, 2006 12:44, Blogger Kosialist said...

Vel, de viktige politiske diskusjonene deres må jeg si at jeg ikke helt henger med på :)

Dere får fortsette å diskutere slike viktige politiske saker, dere som kan dette her.

 
At 16 January, 2006 12:34, Anonymous Anonymous said...

Kosialist, Mathias mener at det er på tide at du også diskuterer konkret politikk.Skriv et innlegg om noe i politikken som engasjerer deg.Ikke bare skriv om at "FRP blir så urettferdig behandlet" osv osv

 
At 16 January, 2006 12:40, Blogger Kosialist said...

Er vennene dine laget av halm, Martin?

 
At 16 January, 2006 16:04, Blogger Mathias said...

Martin og Kosialist! Jeg er helt enig med deg Martin; bli mer konkret, mindre ideologisk og mer praktisk. Forslag til saker:
Hvordan løs problemene med kollektivtrafikken i de største byene i Norge?
Hvordan redusere privatbilismen?
Hvordan løse problemene med arbeidsløshet blant folk med høyere utdanning?
Skal Norge melde seg inn i EU eller ikke?
OSV. OSV. OSV.
Du burde ha fantasi nok til å finne noen saker du er opptatt av. Eventuelt kunne du jo lese FRPs partiprogramm som du finner her:
http://www.frp.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=8402

 
At 16 January, 2006 16:13, Blogger Kosialist said...

Ja, jeg anbefaler dere å lese Frps partiprogram så dere faktisk har en litt bedre ide om hva dere snakker om. Så langt har det for deres del gått i nedlatende kommentarer og personfokus, i mangel på gode saksargumenter.

Les Frps partiprogram og blogg i vei i deres egen blogg om det som måtte interessere dere. Så kan jeg skrive det jeg føler for i min blogg.

Deal? :)

 
At 16 January, 2006 18:28, Blogger Mathias said...

Jeg har lest en del av programmet, men du står selvsagt fritt til å skrive hva du vil. Men du burde jo ikke snakke så høyt om dette, da du anbefaler meg å kritisere AP på Loddefjord Arbeiderlags nettavis, som redaktør gjør jeg ikke slik.

 
At 16 January, 2006 19:08, Anonymous Anonymous said...

Til Mathias: Antar du skrev feil der. Hvorfor skulle JEG lese FRPs partiprogram?

 
At 16 January, 2006 19:24, Blogger Kosialist said...

Jeg anbefaler deg å gjøre hva, Mathias? :)

 
At 17 January, 2006 01:26, Blogger Mathias said...

Martin! Jeg har vel ikke antyde at du skal lese partiprogrammet til Frp, jeg sier bare at jeg har lest litt av programmet, og vet litt hva jeg snakker om. Dersom tiden tillater det skal jeg finlese hele å komme med en lengre artikkel i BT eller BA. Kosialist er det som anbefaler meg å kritisere AP på Loddefjord Arbeiderlags nettavis, det gjør jeg naturligvis ikke. Det gjør han ikke her men på partilagets mitt sin nettavis.

 
At 17 January, 2006 10:12, Blogger Kosialist said...

Mathias sine påstander om "anbefalinger" medfører ikke riktighet, uten at jeg skjønner hvorfor han føler seg nødt til å skrive om dette i utgangspunktet.

Jeg har aldri sagt at man ikke skal kunne kritisere de man er tilhengere av. Tvert imot. Kritikk er viktig, og evnen til å se feil, selv hos seg selv og de man kanskje vanligvis er enig med er viktig.

Man må kunne tenke selv!

Så å insinuere at jeg har sagt at jeg ikke kan kritisere de jeg selv måtte føle for å kritisere selv om jeg kanskje vanligvis er enig med dem tar jeg som en grov fornærmelse.

 

Post a Comment

<< Home